Monday 29 September 2014

Kuatlah Jiwa!


Jatuh? Itu perkara biasa.
Bangkit dari jatuh. Ya! itu luar biasa.

Namun ingat lah wahai diri...
'..sesungguhnya dengan mengingati ALLAH hati akan menjadi tenang'

ALLAH sayang, oleh itu ALLAH uji.
berat mana pun ujian yang hadir..
Ikhlaskan hati untuk menerima kenyataan
Kerana dengan hati yang ikhlas itu nanti akan timbul rasa redha.
Bila kita redha maka kita akan berasa tenang..

ALLAH ada aturannya yang tersendiri...
maka bersabarlah..
tak semua apa yang kita inginkan dan apa yang kita nak ALLAH akan berikan.
ALLAH akan berikan apa yang kita perlukan sahaja..

Berpijaklah dibumi yang nyata..
ALLAH maha melihat setiap apa yang kamu kerjakan..
Moga apa yang berlaku dijadikan pedoman untuk masa hadapan...
Mungkin 'perasaan' yang ada ini ALLAH pinjamkan seketika...
dan mungkin satu masa nanti ALLAH akan hadirkan semula?
semua di tangan ALLAH...

BERDOA lah...


*in shaa ALLAH 'perasaan' ini akan aku simpan sebaik baiknya...aku tak akan buang...namun siapalah aku hendak menolak takdir ALLAH...aku bahagia walau 'perasaan' ini hanya seketika...aku bahagia dengan 'perasaan' ini...mungkin ALLAH akan simpankan rasa ini untuk masa halalnya nanti...

TERIMA KASIH ALLAH untuk hadirkan perasaan dan ujian ini....


No comments:

Post a Comment