Monday, 29 September 2014

Terima Kasih SAYANG!

Hai semua...
macam pelik je kan beberapa hari kebelakangan ini wani sepertinya sangat lah rajin mengupdate blog...hahaha...tak tahu la mana datangnya mood 'rajin' itu...hehehe...

Wani suma nak ucap terima kasih buat sahabat wani
NURUL ATIQAH BINTI SHAMSUL..
sebab dalam minggu ini je beberapa hari kami keluar bersama-sama, jalan sama-sama, makan sama-sama, borak sama-sama, dok menyakat sama-sama.... terima kasih tiqa untuk masa yang kita luangkan bersama! wani xboleh bayar semula masa tiqa itu...heeee

mana tidaknya...rasanya jumaat lepas kami baru sahaja pergi ke TBS...haha...punya nekad keputusan...belum pun mula belajar audit dah rancang nak turun ke TBS petang tu...asalnya wani laaa nak pergi jumpa kak fie fatin fuyooo fuyooo wani nak pergi ambil buku...kebetulan~~ tak ada kawan...tiqa nak beli tiket bas nak balik Johor cuti raya haji ini...(sebab takut tiket habis,tiqa cakap nanti aku nangis mcm mne tak pun mau aku raya dkt TBS ni klu tiket hbs) hehehe...jadi kami pun nekad...OK HABIS KELAS AUDIT KITA PERGI TBS....*keputusan muktamad...hahaha...
hbs kelas audit adalah dalam pukul 11 lebih lebih..kami gerak dalam pukul 2 ptg gitu la...dan sampai ke tanjung malim semula dalam jam 9 malam... *jalan kau jah sehari! hahaha....tapi seronok...masa ni la dia buli wani kaw kaw..menyakat kaw kaw...mungkin dh lama x rasa 'keseronokan' keluar dating berdua kan...hehehe...

~sambungan~

kes harini pulak! lagi laaa...hahaha...sebenarnya kami ni yela kan nama pun ambil ISMP PENGURUSAN PERNIAGAAN kan kan...jadinya banyak la 'TUGASAN' kami yang lect suruh buat kajian lapangan ke syarikat...dan untuk itu subjek UNDANG-UNDANG PERNIAGAAN kami semester ini perlu melakukan kajian lapangan ke syarikat mana mana asal bukan di kawasan TANJUNG MALIM...*hamik....mula-mula rasa nak nangis fikir mana laaa nak pergi kan...tetibe teringat masa zaman muda mudi dulu dulu semester 2 wani dan tiqa ada buat lawatan syarikat di Temoh, Perak...so kami decide untuk pergi ke syarikat tersebut...heeee....

maka beberapa minggu talifon dan cuba membuat temujanji dengan pengusaha syarikat tersebut asyik laaa clash dengan jadual dan juga kesibukan pengusaha itu tidak dapat di atasi...hahaha...*busy gilaaa oiiii...pening cari tarikh nak jumpa....bincang nak pergi ESOK (SELASA) tapi tapi sebab kan pengusaha tuu ada hal lain...kami tekad lagi sekali untuk pergi hari ini (ISNIN) walau ahli kumpulan ada 6 orang dan yang lain ada kelas pagi tadi....yang pergi tadi hanya 3 orang...hahaha...bincang-bincang tiada pilihan...kalau tak pergi hari ini dah tiada masa lagi sebab pensyarah nak laporan selepas raya haji...(wani jumaat ni je dah berlepas pulang) hahaha....jadi selepas perbincangan dengan semua...malam tadi jugak laaa...cari kereta sewa...talifon pengusaha semula nak datang hari ini...dan yang paling best wani cakap dengan tiqa dan dayah pergi hari ni pukul 6 PAGI! hahaha....tapi delay 6.30 PAGI...hehehe...ALHAMDULILLAH semua perancangan berlangsung dengan baik...




 BUKTI~~!! kami pergi lawatan..hahaha...


TN HJ MANSOR sedang membuka 'baju' untuk buah markisanya....


haaa~~ ni laaa BUAH MARKISA...hehehe


ni pulak KORDIAL JUS BELIMBING BULUH...sedap sangat! dapat rasa tadi...

~sambungan~

bukan ape...sebab~~~ terpaksa rushing untuk kelas KPD kami yang dah seminggu dah xada...huhu....itu sebab tekad pergi pagi-pagi dan balik awal-awal (awal sangat!) hahaha....jadi tadi seawal jam 5 PAGI wani dah bangun (pecah rekod oi) hahaha....siap siap..lebih kurang jam 7.15 pagi jugak baru kami berlepas...hehehe....dan dalam pukul 8.30 pagi kami sampai...(wani xrempit ea, dalam 110-120 km/j je) hahaha....sampai sampai sana disambut dengan pengusaha tu...nama dia TUAN HAJI MANSOR....datang melawat kawasan kilang dan kawasan ladang markisa....temubual semua...dalam pukul 9.30 pagi urusan kami selesai...maka kami pulang dengan hati yang tenang, girang, bahagia dan seronok sebab satu stage dah lepas...(tinggal laporan pula) huaaaaa~!!! 

dalam perjalanan pulang tu 'ternampak' laa signboard PULAU PANGKOR...si tiqa ni dah sibuk ajak pergi...lalu aku pun exit laa BIDOR untuk ke PULAU PANGKOR (kononnya) sekali tanya akak dekat tol tu...die kata 2 jam dari situ....maka keputusan kedua....TAK JADI PERGI..sebab kejar nak masuk kelas KPD...punya laaa hebat penangan KPD...hahaha...jadi HARAPAN kami MUSNAH disitu yeee...hahaha....apa lagi jam pun baru 10 lebih....decide nak pergi mana ni...dayah menjawab...RAWANG wani! hahaha...wani ni drive kan...wani jawab laa..okeyh jugak...JOM~ hahaha...makanya selepas hancur musnah harapan nak ke PULAU PANGKOR kami pun ke RAWANG...



sampai la rawang dalam jam 11.30 pagi....masuk dalam tu...makan-makan, jalan-jalan (cuci mata), borak-borak dan sempat beli bantal pelok..tak tahan tu sorang satu beli...hahaha....settle semua...kami pun balik laa jam 1.30 tengahari dan sampai di Tanjung Malim semula jam 2 petang....(wani rasa wani bawa tak laju) hahaha....
sampai je kolej...naik rumah...nampak katil~~~ hahaha... rasa nak terus baring dan TIDUR dengan bantal pelok baru...tapi jam 3 ptg wajib ke kelas KPD...hahaha...maka nya tabahkan mata juga laa kan...hahaha...

masuk kelas KPD....tabah untuk 15 minit pertama je...lepas tuuu OUT habis weiii...terlelap terlelap wani dalam kelas....yang si tiqa ni suka menyakat..asal nampak wani terlelap je mula laa dia nak conteng muka wani dengan pen...tak jadi lelap...HAHAHAHA...itu kira paling tak kejam laa sakatan die...hehehe...tapi dia pun ngantok jugak sebenarnya...hahaha.. kesian tiqa ea....ape pun terima kasih laaa nak conteng muka wani ni...sebab tu laa wani bangun...hahaha...
habis kelas KPD bukan reti nak balik kolej lagi tu...pergi jalan jalan PT, PEKAN DAN PC pulak....dalam 6.30 baru sampai rumah....hahaha....

sampai rumah, makan makan, buka laptop siapkan assigment update blog bagai semua...sekarang baru rasa MENGANTOK dan PENAT...hehehe...jalan tak ingat dunia...talifon ibu cakap nak pergi TAPAH je...tapi melencong nya tuuu...hahaha...ALHAMDULILLAH safely arrived....

Jadi~~ TERIMA KASIH tiqa untuk cerita2 lawak tiqa dalam kereta tadi (sebab tak nak  bagi wani gantuk), untuk tukar-tukar frekuensi radio yang entah ape-ape, hahaha, untuk teman wani, untuk segalanya...sama juga dengan dayah...yeeayyy!! seronok jalan dengan korang! esok esok kita jalan lagi sampai habis duit dalam bank naa~ hahahaha....


'cause all of me, loves all of you'

2 comments:

  1. comelnya gua pakai pashmina. bahahahaha.

    ReplyDelete
  2. atiqah shamsul memang comel! hehehe....

    ReplyDelete