Wednesday 24 June 2015

Mula Merindui

Assalamualaikum w.b.t semua...
apa khabar? sihat?
by the way SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN 1436H..
walaupun dh 8 Ramadhan bru nak wish...hehehe..
lama tak update dkt sini kan...berhabuk habuk rasanya...
almaklum lah agak sibuk..

now! tamatlah sudah semester 6 yang penuh liku berduri dari permulaan sehinggalah ke pengakhirannya...apa pun alhamdulillah mampu mengharungi dengan jayanya! berkat doa sahabat, keluarga dan semua~~~

semester 6 ni kan penuh dengan 'penantian'..
mula mula penantian dengan penyelia thesis..
lepas tu penantian menunggu status 'approve' sekolah untuk berpraktikal..
tak sampai situ okeyhhhh..ada lagi...
penantian 'pensyarah penyelia praktikal'
tapi Alhamdulillah semuanya sudah terjawab...walau agak lambat...tapi syukur....semuanya sudah diketahui..
tajuk thesis dh approve..
sekolah dh approve...
nama penyarah penyelia pun dh approve...
semua dh approve..
sekarang ni masa untuk REDAH je....HAHAHAHA *hanya aku dan efa yang tahu kenapa...

yang penting FINAL EXAM UNTUK SEM 6 DH TAMAT~
untuk pertama kali first exam redah 2 paper terus...
nak tahu paper apa??
paper paling killer untuk sem ini...masa dpt jadual tu...nk nangis pn x sampai hati...redahhh jela...hahaha...selesai semua...syukur...KEPUTUSAN??? tak terfikir lagi buat masa ini...hahahaa..sebab PRAKTIKAL lagi hampir ke tarikhnyaaaa untuk diredah dengan kerelaan hati...gituuu~~~

ok panjang sangat merepek ni haaaa..
sebenarnya habis sem 6 maka habis jugak lah kenangan dgn kakak dan abang senior yang ada terutamanyaaa dengan keluarga 'SELAMANYA BERSAMA'...
tipu kalau tak sedih...sedih weyh...*sampai sekarang masih terbayang bayang kenangan di MELAKA DAN LEGOLAND! sobsosob... betapa menghantui diri...huhuhu...

dengan kawan kawan batch juga berpisah buat sementara...sebab semuanya merantau ke seantero semenanjung malaysia ni untuk melaksanakan tanggungjawab sebagai 'GURU PELATIH' di sekolah sekolah yang dipilih...sedih juga~~~ SEMOGA KALIAN BERJAYA dalam praktikal nanti...jumpa di semester 8 nanti yaaaaa....

kalau korang tanya dengan siapa aku rasa paling sedih nak berpisah...jawapan aku dengan kak dayah...yang kedua kak atiey....yang ketiga ana...tapi yang berjaya airmata aku jatuh menitis2 masa berpisah dengan kak dayah...*kak dayah tak nangis pon...mcm xsedih jeee....HAHA tapi tak tahu lah hati dia kan...3 tahun aku hidup dkt U dengan kak dayah...susah senang suka duka makan tak makan bergaduh bergurau senda bertumbuk bergusti semua dengan dia...3 sem aku duduk sebilik dengan dia...tpi senang cite selama 3 tahun..3 tahun laaaa aku sebilik dengan dia....hahaha...cuma waktu dia praktikal danaku sem 5 waktu tu...itulah jela tak sebilik...yela dia dkt johor...aku dkt perak...huhuhu..belum cukup seminggu berpisah haritu kak dayah dh buat perjanjian dengan aku itu pun sbb pendrive aku DUA2 dia angkut pergi Johor...KEJAM kan? ayat dia 'kalau nak pendrive datanglah Johor...kalau tak nak xpe akak simpan...' itu kisah pendrive...handbeg aku yg aku bru beli tak sampai 2 sem lg..die pergi comotkan dengan marker pen...banyak pulak tuuu...rasa nak marah...tapi tak jadi marah bila tengok muka dia minta maaf..dan ayat dia sekali lagi 'kalau nak beg baru akak boleh belikan tapi datang Johor dulu' haiiii cuma nak cakap laaa.. kalau dah rindu tuu tak payah nak ego sangat ckp rindu...HAHAHAHA..in shaa ALLAH ada masa aku akan je Johor.. sebab mmg dh jadi kebiasaanya untuk aku ke Johor...tak ke Johor tak sah...dah macam rumah kedua aku dh...kalau mcm tu boleh la cari orang Johor kan? eh eh eh. hahaha.

cuma sekarang~`
aku sudah mula merindui keluarga MMK aku 'selamanya bersama' dan ana dan tiqa shamsul...huhuhu...moga kalian sentiasa dibawah perlindungan ALLAH..



Sebahagian keluarga MMK 'selamanya bersama'







 Adik ana ketika sama sama mendapat Anugerah Dekan. 



Bersama kesayangan 'kak dayah'


Terima kasih Tuhan untuk nikmat kasih sayang ini...
Terima kasih Tuhan kerana hadirkan mereka dalam hidup aku..
Terima kasih Tuhan untuk ukhuwah ini...
Tak lupa jugak buat..
Si dia 'mr secret' yang pernah datang dan membahagikan..
Terima kasih Tuhan kerana pernah hadirkan dia untukku..
Terima kasih SEMUA~
WANI SAYANG SEMUA SAMPAI SYUGRA DAN BILA BILA..
Sayang ini tak akan luntur...
.
Jika tiada yang mendengarkan kamu
carilah aku.
aku ada untuk kalian~~`

*tak boleh taip lama lama lagi. nanti nangis...huhu...

kepada diri sendiri selamat berpraktikum..selamat menjadi 'GURU'...

No comments:

Post a Comment