Friday 30 October 2015

Sahabatku Partnerku

Assalamualaikum dan Selamat Pagi...
Apa khabarmu disana? sudah lama tak bersua...
acececeh ! hehehehe
Maaflah cikguwani sibuk sikit dua tiga pat lima hari lepas yela nak menghabiskan baki baki praktikal kan..

DAN HARI INI 

31 OKTOBER 2015
MAKA TAMATLAH SUDAH KONTRAK SELAMA 4 BULAN BERPRAKTIKAL DI SEKOLAH...

Perasaan?

Hahahahaha suka ada, sedih ada campur campur rasanya...

haaaaa hari ini nak cerita tentang seseorang yang banyak berjasa buat seorang hazwani...beliau adalah partner ketika praktikal di SMKJK...beliau baik orangnya....dulu dan sebelum ini di U hanya say hye hye n bye bye jee tak mengenali beliau sangat...tapi sejak menjadi partner ni baru lah kenal perangai beliau yg kdg2 gila yg kdg2 suka yg kdg2 tbe2 nak nangis tak tentu hala dan paling best dia pernah bagi pelempang dkt aku....haaaa kau rasa dia kejam kan? tapi tak dia baikkk sgt orgnya....ayu....manis....sopan... *jgn nk tackle kay dh berpunya ! hahahaha....nama empunya badan adalah SITI NOOR ZARIFAH BT JAMALUDIN...beliau laa yang sudi menjadi partner praktikal ku...terima kasih awaaaa...you always make my day is awesome at school....acececehh ! hahaha


Permulaan masa nak pilih sekolah tuu mmg dh aim SMKJK ni sbb nya nak ddk dkt rmh ibu papa n nk berulang alik je dr uma ke sek....then ttbe teringat si epa ni ddk dkt klang..so text laa dia tanya dia nk praktikal kt sek mana? jom praktikal sama...so epa pn setuju...ckp jgk dkt beliau kita amik SMKJK nak....adil sbb jarak dr uma epa n wani nk ke sek sama je...al maklumlah batch kami selangor buka di shah alam, sungai buloh n rawang sahaja...lain kawasan close ok...hehehe...so kbtln SMKJK ni dibawah daerah shah alam...syukur...lepas tu kami pn settle laa hal hal nk praktikal di SMKJK...kami xadalah berjumpa waktu ni hanya berhubung melalui wassap sje...dan aku di minta oleh epa utk call sek tnya ada x subjek akaun, perdagangan dan ekonomi di sek....settle call sek tanya terima x pelajar praktikal...kerani sek waktu tu jawab sek menerima pljr brpraktikal dan sek juga ada subjek2 yang kami nak sbb subjek yang kami akan ajar 3 tu jela...alhamdulilah settle...sampai laaa dkt nak final sem 6 ritu sek masih tak approve n balas lagi surat dr pulami...call sek, sek kata x menerima surat lagi...waktu tu masa makin singkat sangat sebabnya dh la nk final lepas tu nak hbs sem lagi kan...ada satu hari tu aku pn balik la uma hantar brg2 dgn kak atiey waktu n haritu jgk aku bwa kak atiey n epa g SMKJK tanya sek sendiri...dh terima surat ke belum...uruskan mcm2 hal waktu ni...alhamdulillah 2 hari selepas tu dimana hari terakhir paper final dan hari pertama puasa sek luluskan permohonan dan dalam sistem pn dh approve lega...tak sampai situuu tunggu lagi utk tahu nama pensyarah penyelia...sampai la 1 week before lapor diri baru keluar nama pensyarah penyelia dalam sistem...dan nama yang tertera membuatkan aku dan epa hanya mampu senyum...beliau yang sangat rigid dijodohkan buat kami berdua...tapi selalu aku pesan dkt epa 'kita belum rasa lagi..kita bersangka baik kay...dia juga manusia yang ada hati dan perasaan..doa jangan putus moga dia dilembutkan hati' walaupun aku sendiri sbnrnya mcm x yakin dgn hati sendiri...tapi aku gagahkan jgk laa hati ni kan...


...................


itu kisah pada mula2 cerita nak pilih sek dan lapor diri...ini pula kisah ketika sepanjang praktikal


..................


mula mula nya aku selalu ckp dlm diri aku, aku ni boleh ke nk rpt dgn epa...boleh ke nak ambil hati dia...boleh ke dia terima aku jd kawan partner yang gila gila...aku selalu tanya dalam hati aku...mula mula tu rasa mcm janggal laa jgk tapi lama lama aku rasa kasih sayang tu...aku rasa kasih dan sayang dari seorang sahabat tu...dulu aku bkn la rapat sgt2 dgn dia....just jmpe hoiii gitu je...tp xthu laa cerita dalam dan luar dia...sepanjang praktikal ni banyak benda yang kami kongsi dari hal sekolah sampai hal peribadi...kami kongsi sama sama...kami cerita sama sama...mcm tu jugak la aku...kisah aku, cerita sedih aku...semua dia yang tahu...aku cerita pada dia...tak tahu kenapa tapi aku rasa selesa punya kawan seperti dia....terima kasih epa sbb sudi bagi pinjam telinga...dlu waktu aku selalu kena tinggal dgn 'dia' epa laa peneman paling setia....layan wassap aku....hahahaha bila fkr skrng kan aku akan dpt lagi ke mcm tu lps ni??? mungkin tak kan...sbb lps ni kita dh jauhh...huhuhuhu lagipun aku bkn ada siapa siapa dh nk kongsi cerita...hahahaha...*ayat gila pasrah...hahaha...


sepanjang praktikal ni kami tak pernah gaduh...tak pernah la bermasam muka mencuka ke...alhamdulillah Allah pelihara hubungan ini....terima kasih Allah utk nikmat ini....syukur punya sahabat dan teman yang sama sama sekepala...stres, sedih, gembira kami tanggung bersama...jatuh sama sama dan bangkit bersama sama...dan cerita cerita SEDIH dan DUKA itu biarlah kami saja yang tahu...sbb kalau diceritakan pn tak akan ada siapa yang akan faham melainkan mereka itu bersama2 kami melalui rasa itu..tapi bila fikir balik sekarang mcm kelakar pn ada kan epa kan kan? hehehe Alhamdulillah akhirnya Allah bagi kita pengakhiran yang paling indah...syukur..


......................


Untuk SITI NOOR ZARIFAH BT JAMALUDIN,

TERIMA KASIH untuk selalu bersama
TERIMA KASIH untuk selalu pegangan tangan ketika sama sama jatuh
TERIMA KASIH sbb sudi pinjamkan telinga mendengar segala cerita suka dan duka wani
TERIMA KASIH sbb sudi menerima baik dan buruk wani 
TERIMA KASIH juga sbb sudia jadi SAHABAT semester 7 wani
TERIMA KASIH utk semuanya zarifah

Wani tidak punya wang berjuta untuk membalas segala kebaikanmu tapi wani punya doa yang tulus dan ikhlas utk mendoakan kebaikan mu dunia dan akhirat...


Wani mohon ribuan kemaafan jika sepanjang kita brpraktikal di SMKJK wani ada buat salah dan silap, mengguriskan hati epa ke secara x sengaja...wani minta maaf....maafkan wani dunia akhirat yaa....haaa lagi satu mohon halalkan segalanya apa yang pernah terambil sengaja atau tak sengaja...cth dakwat makerpen ke, dakwat pen ke, duit potostat ke...hahaha haa yang paling penting halalkan air yang selalu wani minta kat epa...dan epa selalu ckp 'semalam wani dh minum air epa, air epa dan tinggal sikit, ganti balik' HAHAHAHAHAHA aku tak pernah jumpa org sblm ni yg suruh ganti balik air taw...hahahaha kau laa org pertama epa...kehkeh...terima kasih juga sbb sudi nak jalan2 ke libry la, ke fiska la, sbu la, calaqisa la dan mcm2 lagi tmpt...hahahahaha


Selamat terbang tinggi sahabat

Moga jalinan ukhuwah ini tak terhenti disini
Kerana kasih sayang aku tak pernah pudar untuk kamu
Moga kau akan menjadi guru/cikgu yang berjaya 1 masa nanti

AND


I LOVE YOU TILL THE END OF MY LIFE


TAKE CARE SAYANG


SAMPAI KETEMU LAGI


*alaaaa bkn jauhhhh pn sijangkang dgn andalas kan? HAHAHAHA 


KAHWIN JANGAN LUPA JEMPUT ! TAPI TAK NAK TOLONG REWANG ! HAHAHAHAA




gambar terakhir di dataran SMKJK with my lovely partner
gaya ala ala titanic ! hahahaha


macam pasangan dua merpati sejoli tak? hahaha

*lepas ni dah tak ada lagi yang nak ucap 'PAGI WANI' tak pn 'SELAMAT PAGI CIKGU HAZWANI, BILA FREE HARINI. NAK G MAKAN PKUL BERAPA?' 

PASTI DAN PASTI 
akan
MERINDUI

Lots of love,
#cikguwani

No comments:

Post a Comment